2241  : تعداد بازديد
تاریخ انتشار : 08:50:18 , 1399/08/13
عادل فردوسی پور:
کتاب خاطراتم را می نویسم/ دلم برای گزارش کردن تنگ شده است
تهیه کننده و مجری برنامه نود که کاپیتان تیم فوتبال رسانه ورزش است با بیان این که سکوتش در این مورد ادامه خواهد داشت گفت: دلم برای گزارش کردن تنگ شده است.
به گزارش سايت رسمي تيم فوتبال رسانه ورزش، عادل فردوسي‌پور کاپيتان تيم فوتبال رسانه ورزش با حضور در شعبه اصلي نشر چشمه، از کتاب ترجمه شده جديد خود به نام «پيگير اخبار نباشيد» نوشته رولف دوبلي، همراه با سروش صحت مجري برنامه کتاب باز و دو نفر از همکارانش که در ترجمه اين کتاب فردوسي پور را ياري کرده بودند، رونمايي کرد. اين برنامه از طريق لايو اينستاگرامي نشر چشمه پوشش داده شد که با استقبال خوبي هم همراه شد.

در ابتدا چند نفر از طرفداران عادل فردوسي پور از جمله يک دختر خردسال، با او به خوش و بش پرداختند. فردوسي پور ابتدا نام عروسک دختربچه را درست نشنيد که اين باعث شد يک شوخي هم با نام جواد خياباني بکند.

در ادامه سروش صحت برخلاف ميل خود، از فردوسي پور خواست که براي صحبت کردن راحت تر و پيدا بودن چهره هايشان، ماسک هايشان را بردارند که اين امر، شوخي هايي کرونايي را بين اين دو شخص رقم زد.

فردوسي پور به اين موضوع اشاره داشت که بر خلاف نام کتاب، خودش لحظه به لحظه پيگير اخبار است و روزي حداقل ? يا ? روزنامه مي خواند و مطبوعات و اتفاقات روز را مرور مي کند. اما وقتي شروع به خواندن کتاب کرد، بسيار با محتواي آن ارتباط برقرار کرد و با خود گفت که اين کتاب، مخصوصا در اين زمانه، بايد توسط همه خوانده شود.

در ادامه او از سروش صحت پرسيد که طرفدار چه تيم خارجي اي هستي؟ و سروش صحت پاسخ داد که بارسلونا و رئال مادريد! سپس فردوسي پور با خنده گفت: جان سروش اين را جايي ديگر نگو! عين اين مي ماند که بگويي هم طرفدار پرسپوليس هستم هم استقلال!

وقتي از فردوسي پور پرسيده شد از بين کتاب هاي ترجمه شده اش کدام را بيشتر دوست دارد، پاسخ داد: فوتبال عليه دشمن. جالبي آن کتاب اين است که اصلا کتاب فوتبالي اي نيست و کاملا اجتماعي سياسي است. شخصي در نقد آن کتاب گفته است اگر فوتبالي هستيد حتما اين کتاب را بخوانيد، و اگر فوتبالي نيستيد نيز حتما اين کتاب را بخوانيد.

همچنين او و دو همکار مترجمش در پاسخ به اين سوال که از بين سه کتاب رولف دوبلي که ترجمه کرده اند کدام را بيشتر دوست دارند، هر سه پاسخ دادند: هنر شفاف انديشيدن.

فردوسي پور همچنين به اين موضوع اشاره کرد که مي خواهد خاطرات و اتفاقات زندگي اش را به رشته تحرير در بياورد اما هنوز زمان مشخصي براي اين کار در نظر نگرفته است.

وي گفت: دوست دارم خاطرات اين همه سال را بنويسم. اشتباهي که کردم اوايل نت بر نمي داشتم. اگر از تک تک برنامه ها يا اتفاقات گزارشهايم يک جمله در دفترم نوشته بودم الان مي توانستم صد کتاب بنويسم ولي دنبالش هستم و در آينده انجام مي دهم. اين بستگي دارد که چقدر از آن قابل پخش و چاپ باشد ولي بايد يک مقدار زمان بگذرد. 

کاپيتان رسانه ورزش ادامه داد: اگر در لندن به يک کتابفرورشي برويد اندازه سه برابر اينجا فقط کتاب ورزشي است و اتوبيوگرافي هر بازيکني که بخواهيد هست. حسرت مي خورم چرا درباره علي پروين، منصور پورحيدري، ناصر حجازي، علي دايي يا علي کريمي و بزرگان فوتبالمان کتاب نيست و اتوبيوگرافي درست و حسابي ندارند. اين بايد جا بيافتد. اگر هم کتابي بوده من نديدم که کتاب فاخري باشد. 

وي اشاره کرد که از بين کارهاي که انجام داده است، گزارش، اجرا و تهيه کنندگي را بيشتر از بقيه کارها دوست دارد.

 همچنين فردوسي پور با اشاره به اينکه براي تمام کساني که به خارج از کشور رفته و فعاليت خود را ادامه مي دهند، احترام قائل است گفت: هميشه عشق و تلاشم اين بوده که در کشور خودم بمانم و کار کنم.

فردوسي پور در پاسخ به سوالاتي که در لايو اينستاگرامي از او شده بود گفت:  من دوست داشتم فوتباليست شوم اما بچه درسخوان بودم و آنقدر استعداد نداشتم که يک فوتباليست حرفه اي شوم اما الان سعي مي کنم مثل يک فوتباليست نيمه حرفه اي بازي کنم و روزي هم ? تا ? کيلومتر مي دوم.

وي تاکيد کرد که صفحه اي در اينستاگرام ندارد اما به راه اندازي آن فکر مي کند. او همچنين در پاسخ به اين سوال که تا کي سکوت مي کني؟ گفت: به قول خانم بيکل، سکوت سرشار از ناگفته هاست. حرف نزده را هميشه مي‌توان زد. اما بهتر است که سکوتم ادامه داشته باشد.

وي در پاسخ به اينکه آيا برنامه فوتبال ??? پخش مي شود يا خير پاسخ داد: اين برنامه تعطيل نشده بود که بخواهد شروع شود. تصميم من درباره اين برنامه نبايد شخصي باشد چون ?? تا ?? نفر با هم در حال کار کردن هستند و اگر شرايط مهيا باشد به زودي برنامه از سر گرفته مي شود.

فردوسي پور در پاسخ به پرسش خبرنگار فوتبالي که کدام بازي در يک سال و نيم گذشته را دوست داشتيد گزارش کنيد گفت: بگذريم. سکوت سرشار از ناگفته هاست ولي در کل دلم براي گزارش تنگ شده است!

 
نظرات کاربران
 
نام و نام خانوادگی :
ایمیل :
نظر :

 
گالری تصاویر  
حامیان  
آخرین اخبار  
شمارش معکوس برای شروع جام هفتم/ دربی رسانه‌ای در هفته نخست
باخت خفیف رسانه ورزش در مشهد با گل بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس
سفر رسانه ورزش به مشهد بعد از 11 سال و دیدار با یاران خداداد عزیزی
شکست رسانه ورزش در ضربات پنالتی/ پرسپولیس انصراف داد
آغاز تورنمنت چهار جانبه با حضور رسانه ورزش به یاد جانباختگان متروپل
از سرمربی سابق ایران تقدیر شد/ فردوسی پور: حبیبی شایسته این تقدیر است
اظهارات فردوسی‌پور بعد از ملاقات با کودکان مبتلا به سرطان در اراک
پیروزی رسانه ورزش به نفع کودکان مبتلا به سرطان/ کلیپی که اشک همه را درآورد
سفر رسانه ورزش به «سرزمین آفتاب» در حمایت از کودکان مبتلا به سرطان
رسانه ورزش در دیدار گرامیداشت روز وکیل به برتری رسید
پیروزی آتشنشانی در بازی یادبود شهدای پلاسکو/ اهدای تندیس آتشنشان به رسانه ورزش
دیدار قهرمان و نایب قهرمان جام حِرف و مشاغل به یاد شهدای آتش‌نشان پلاسکو
جام نایب قهرمانی و جایزه اخلاق به رسانه ورزش رسید/ فردوسی پور قول جبران داد
نایب قهرمانی رسانه ورزش در روز دبل فردوسی‌پور/ ثبت ششمین برد در هفته پایانی
تساوی رسانه ورزش مقابل نظام مهندسی و قهرمانی زودهنگام آتشنشانی
بازگشت رسانه ورزش به مسیر پیروزی/ صعود دو پله‌ای در جدول
رسانه ورزش 0 - سازمان ورزش 0/ بازی هشتم برنده نداشت
جریمه سه امتیازی پلیس راهور برای رسانه ورزش/ نخستین باخت رقم خورد
تداوم روند شکست ناپذیری رسانه ورزش با تساوی برابر تیم هنرمندان
پیروزی ارزشمند رسانه ورزش در پنجمین دیدار/ صدر جدول رسانه ای ماند
کسب سومین برد متوالی؛ تداوم صدرنشینی و روند شکست ناپذیری رسانه ورزش
مصاف رسانه ورزش با وکلای کلاسیک/ طلسم تساوی‌ها شکسته می‌شود؟
پیراهن شماره 5 رسانه ورزش بایگانی شد/ فردوسی پور: در قلب ما هستید
پیروزی رسانه ورزش مقابل وکلای البرز/ بدرقه آقای «جنتلمن» با سه امتیاز
توپ بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی به تیم رسانه ورزش اهدا شد

 

   صفحه نخست | اعضای شورا | تاریخچه تیم  | معرفی اعضا | اخبار  | فیلم  | عکس  | آرشیو | تماس با ما 
کلیه حقوق این سایت متعلق به تیم فوتبال منتخب رسانه های ورزشی ایران است.
Powerd by MediaGraph